Alternativet

Arrangementer

Find og deltag i lokale og nationale arrangementer

2

nov.

Husstandsomdeling Alternativet København X Karoline Lindgaard

Vi gentager succéen! Den 12 oktober delte vi mere end 10.000 flyers ud i de Københavnske postkasser. Vi gør det igen d. 2. november - ses vi?

Der er 2 møde steder. Liflandsgade 2 eller Nørrebro Vænge 7 alt efter hvad der passer dig. Giv en tilbagemeldning på 21995080, hvor og hvor mange du deltager med, så sørger vi for morgenmad til alle frivillige!

Vi gentager succéen! Den 12 oktober delte vi mere end 10.000 flyers ud i de Københavnske postkasser. Vi gør det igen d. 2. november - ses vi? Der er 2 møde steder. Liflandsgade 2 eller Nørrebro Vænge 7 alt efter hvad der passer dig. Giv en tilbagemeldning på 21995080, hvor og hvor mange du deltager med, så sørger vi for morgenmad til alle frivillige!

09.00 - 13.00
Liflandsgade 2
Se detaljer

2

nov.

OBS AFLYST - SøndagsbrÅnch i Alternativet København

OBS d. 2. november 2025 er Søndagsbrånch aflyst. Bestyrelsen er gået i valgkamp denne måned! Der er hustandsomdeling i stedet for. Skriv sms til 21995080 for tilmeldning hertil.

OBS d. 2. november 2025 er Søndagsbrånch aflyst. Bestyrelsen er gået i valgkamp denne måned! Der er hustandsomdeling i stedet for. Skriv sms til 21995080 for tilmeldning hertil.

10.00 - 13.00
Liflandsgade 2
Se detaljer

2

nov.

Gratis SANKETUR primært for unge ml 18-30 år

Tag en ven med der ikke er medlem - endnu :-)

Kom uuuuuud i naturen og find svampe mm, sammen med sanke-ekspert.

Vidste du at vi danskere i gennemsnit er indendørs 90% af vores liv.
Vidste du at 60% af os har mistet jordforbindelsen?

Der er utallige fordele ved at få genskabt jordforbindelsen i naturen. Bedre søvn, stressreduktion og neutralisering af skadelige frie radikaler ved direkte kontakt med negative elektroner fra jorden - også kaldet vitamin J.

Alternativet Lyngby-Taarbæk arrangerer gratis sanketur (værdi 340 kr) med Turledere Johannes Ruggaard (Vilde krydderier) og Hekla Hekla (Å)

Vi mødes ved Høkeren i Brede kl. 13.00 og får en kort intro, derefter går vi ud og sanker svampe og andet godt, i et par timer.

Vi er tilbage ved Høkeren kl. 15.30, hvor Johannes har et lille oplæg (samt ser fangsten igennem), mens Alternativet Lyngby-Taarbæk byder på en varm drik.

ER DU UNG I Lyngby-Taarbæk kommune?
Der er et max antal deltagere på 25 personer
Unge mellem 18-30 år der bor i kommunen, vil få fortrinsret til de første 10 pladser. For alle andre: Først-til-mølle.

HUSK: sankekurv (helst flet), sankekniv, vand og varmt tøj

DU ER TILMELDT
når du har klikket 'deltager' her https://fb.me/e/40shToDq6
OG når du har sendt Hekla en sms på 2628 6574

med dit fulde navn, alder og 'Å sanketur'.

SÅDAN FINDER DU STEDET
Tag 'grisen' fra Jægersborg st eller Lyngby Lokal station eller cyklen fra Virum st.

Tag en ven med der ikke er medlem - endnu :-) Kom uuuuuud i naturen og find svampe mm, sammen med sanke-ekspert. Vidste du at vi danskere i gennemsnit er indendørs 90% af vores liv. Vidste du at 60% af os har mistet jordforbindelsen? Der er utallige fordele ved at få genskabt jordforbindelsen i naturen. Bedre søvn, stressreduktion og neutralisering af skadelige frie radikaler ved direkte kontakt med negative elektroner fra jorden - også kaldet vitamin J. Alternativet Lyngby-Taarbæk arrangerer gratis sanketur (værdi 340 kr) med Turledere Johannes Ruggaard (Vilde krydderier) og Hekla Hekla (Å) Vi mødes ved Høkeren i Brede kl. 13.00 og får en kort intro, derefter går vi ud og sanker svampe og andet godt, i et par timer. Vi er tilbage ved Høkeren kl. 15.30, hvor Johannes har et lille oplæg (samt ser fangsten igennem), mens Alternativet Lyngby-Taarbæk byder på en varm drik. ER DU UNG I Lyngby-Taarbæk kommune? Der er et max antal deltagere på 25 personer Unge mellem 18-30 år der bor i kommunen, vil få fortrinsret til de første 10 pladser. For alle andre: Først-til-mølle. HUSK: sankekurv (helst flet), sankekniv, vand og varmt tøj DU ER TILMELDT når du har klikket 'deltager' her https://fb.me/e/40shToDq6 OG når du har sendt Hekla en sms på 2628 6574 med dit fulde navn, alder og 'Å sanketur'. SÅDAN FINDER DU STEDET Tag 'grisen' fra Jægersborg st eller Lyngby Lokal station eller cyklen fra Virum st.

12.00 - 15.00
I. C. Modewegs Vej 5, 40
Maks 25 deltagere
Se detaljer

3

nov.

Åbent Kampagnekontor

Vi åbner kampagnekontoret – og du er inviteret.

Her kan du kigge forbi og stille dine spørgsmål, få sparring på din kampagne eller bare vende idéer og tanker. Vi holder det åbent, så du kan komme ind, når det passer dig bedst.

Vi bruger Zooms banke-på funktion, så du bliver lukket ind én ad gangen. Det betyder, at der kan være en lille ventetid, men til gengæld får vi tid til en god snak med hver enkelt.

Kom som du er – med store eller små spørgsmål. Vi glæder os til at se dig i kampagnekontoret

Link: Bank på her

Vi åbner **kampagnekontoret** – og du er inviteret. Her kan du kigge forbi og stille dine spørgsmål, få sparring på din kampagne eller bare vende idéer og tanker. Vi holder det åbent, så du kan komme ind, når det passer dig bedst. Vi bruger Zooms *banke-på funktion*, så du bliver lukket ind én ad gangen. Det betyder, at der kan være en lille ventetid, men til gengæld får vi tid til en god snak med hver enkelt. Kom som du er – med store eller små spørgsmål. Vi glæder os til at se dig i kampagnekontoret **Link:** [Bank på her](https://us06web.zoom.us/j/84745411016?pwd=NJ65Vfwyuvxr1xZmjScCMzW0QEwBpQ.1)

14.30 - 15.30
Se detaljer

3

nov.

Regionskampagne-boost – hver mandag

Valgkampen er i fuld gang og vi fortsætter rækken af møder frem mod Regionsrådsvalget, nu hver tirsdag 17-18. Der er mulighed for at fortsætte i breakoutrooms, fordelt på regioner. Dagsordenen ser sådan ud:

Rundtur i regionerne. Hvordan går valgkampen. Hvad vil I gerne dele og hvad har I brug for fra koordinationsgruppen og hinanden? Hvad er tilbagemeldingen på vores politiske program og valget af de konkrete mærkesager og kommunikationen af dem. Er der noget vi skal justere?

Status på den fælles kampagne og på praktiske spørgsmål

Breakoutrooms for hver region - efter behov

Zoom-link: Deltag her

Valgkampen er i fuld gang og vi fortsætter rækken af møder frem mod Regionsrådsvalget, nu hver tirsdag 17-18. Der er mulighed for at fortsætte i breakoutrooms, fordelt på regioner. Dagsordenen ser sådan ud: Rundtur i regionerne. Hvordan går valgkampen. Hvad vil I gerne dele og hvad har I brug for fra koordinationsgruppen og hinanden? Hvad er tilbagemeldingen på vores politiske program og valget af de konkrete mærkesager og kommunikationen af dem. Er der noget vi skal justere? Status på den fælles kampagne og på praktiske spørgsmål Breakoutrooms for hver region - efter behov **Zoom-link:** [Deltag her](https://us06web.zoom.us/j/83162174090?pwd=vg9HBednNbob24DzZ5gzK4Xnb0a1T2.1)

16.00 - 17.00
Se detaljer

4

nov.

Flyer uddeling med Mikkel & Jiesper 🌱 (Nørrebro Station, Metro)

Vi uddeler egne og fælles flyers (og andres hvis vi har

Kom forbi og deltag og tag gerne UÅ, Å og egne flyers med, samt valgplakater

Tilmeld jer gerne, så vi ved at I kommer (26 28 04 26)

Vi uddeler egne og fælles flyers (og andres hvis vi har Kom forbi og deltag og tag gerne UÅ, Å og egne flyers med, samt valgplakater Tilmeld jer gerne, så vi ved at I kommer (26 28 04 26)

14.00 - 16.00
Nørrebro Station (Metro)
Se detaljer

5

nov.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16:15. Lokation: Nørrebro station

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16:15. Lokation: Nørrebro station

15.15 - 16.15
Nørrebro station
Se detaljer

5

nov.

Kampagnemøde: Kommunal- og regionsrådsvalg

Kære medlemmer i Alternativet Aarhus,

Frem mod kommunal- og regionsrådsvalget i november inviterer vi til ugentlige kampagnemøder hver onsdag kl. 16.30-18.30.

Alle kan deltage – uanset hvor meget tid eller erfaring du har, er du mere end velkommen.

Kandidaterne og bestyrelsen deltager ved møderne.

Møderne bliver et sted, hvor vi planlægger aktiviteter, deler idéer og giver hinanden energi på vejen mod valget.

Møderne finder sted i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C.

Har du forslag til dagsordenen? Så send dine input senest mandag på sandbo30@gmail.com, så vi kan nå at få dem med.

Vi håber at se så mange som muligt – jo flere vi er, jo stærkere står vi sammen i valgkampagnen.

De bedste hilsner
Kampagneledelsen,

Asger Sandbo & Lissi Bagge

Kære medlemmer i Alternativet Aarhus, Frem mod kommunal- og regionsrådsvalget i november inviterer vi til ugentlige kampagnemøder hver onsdag kl. 16.30-18.30. Alle kan deltage – uanset hvor meget tid eller erfaring du har, er du mere end velkommen. Kandidaterne og bestyrelsen deltager ved møderne. Møderne bliver et sted, hvor vi planlægger aktiviteter, deler idéer og giver hinanden energi på vejen mod valget. Møderne finder sted i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C. Har du forslag til dagsordenen? Så send dine input senest mandag på sandbo30@gmail.com, så vi kan nå at få dem med. Vi håber at se så mange som muligt – jo flere vi er, jo stærkere står vi sammen i valgkampagnen. De bedste hilsner Kampagneledelsen, Asger Sandbo & Lissi Bagge

15.30 - 17.30
Nørreport 20
Se detaljer

5

nov.

Bestyrelsesforum

Valgkampen er på sit højeste. Der er liv, energi og aktiviteter overalt, og vores kandidater kæmper – vi kæmper. Snart står vi på den anden side af valget, og for mange vil både valgnatten og tiden efter være ny og overvældende.

Som det første skal vi sammen være klar til at gribe vores kandidater. De kommer ud af en intens periode, fyldt med følelser og forventninger. Her er vores vigtigste opgave at give plads, stille åbne spørgsmål, lytte og møde dem med imødekommenhed og ro. Når de er klar, kan vi begynde at pege på de nye muligheder, der åbner sig – indtræden i baggrundsgrupper, organisatorisk engagement og måske endda opstilling til det kommende folketingsvalg. Det nationale opstillingsmøde forventes afholdt den 17. december.

For dem, der bliver valgt ind, begynder et helt nyt kapitel som folkevalgte. Den første prøve bliver selve valgnatten. Her holder vi linjen åben hele aftenen og natten, så alle kan få sparring og støtte, når de står midt i det ofte hektiske og undertiden lidt ufine forhandlingsrum. Når hverdagen som folkevalgt tager form, vil nye behov melde sig, og dem skal vi sammen forsøge at imødekomme bedst muligt. Hovedbestyrelsen har allerede nedsat en række arbejdsgrupper, der forbereder dette, men den lokale forankring og organisering bliver afgørende. Det bliver uden tvivl et centralt tema på dette og kommende bestyrelsesforum-møder.

Vi skal også begynde at se på, hvordan vi styrker vores lokale kommunikation – gennem nyhedsbreve, hjemmesider og sociale medier. Det bliver vigtigt, at vi lokalt løfter formidlingsopgaven og gør os synlige og tydelige i det nye politiske landskab. På mødet deler vi nogle af de gode eksempler, vi allerede har set rundt omkring.

For de steder, hvor vi får folkevalgte ind, skal der desuden etableres et tydeligt beslutningsrum mellem de folkevalgte og den lokale bestyrelse. Det er vigtigt både for samarbejdet og for at kunne håndtere eventuelle gnidninger, der måtte opstå. Vi får besøg af den arbejdsgruppe, der netop nu arbejder med at formulere en fælles forretningsorden for dette samarbejde.

Alt i alt et omfattende og vigtigt program – midt i en travl tid. Hvis tiden tillader det, runder vi også af med at se på praktiske erfaringer fra steder, hvor man har arbejdet med sammenlægning af bestyrelser.

Programmet er tilrettelagt således at den første time er fælles og anden time er åben for diverse breakout rooms. Vi kommer til at fejre den første bestyrelse, der booker deres lokale bestyrelsesmøde fra 20-21 i et breakout room.

Dagsorden følger


Mødelink: https://us06web.zoom.us/j/82956752051?pwd=zMIsLmDvLkQsThjZYyGg11qd11VsvX.1

Valgkampen er på sit højeste. Der er liv, energi og aktiviteter overalt, og vores kandidater kæmper – vi kæmper. Snart står vi på den anden side af valget, og for mange vil både valgnatten og tiden efter være ny og overvældende. Som det første skal vi sammen være klar til at gribe vores kandidater. De kommer ud af en intens periode, fyldt med følelser og forventninger. Her er vores vigtigste opgave at give plads, stille åbne spørgsmål, lytte og møde dem med imødekommenhed og ro. Når de er klar, kan vi begynde at pege på de nye muligheder, der åbner sig – indtræden i baggrundsgrupper, organisatorisk engagement og måske endda opstilling til det kommende folketingsvalg. Det nationale opstillingsmøde forventes afholdt den 17. december. For dem, der bliver valgt ind, begynder et helt nyt kapitel som folkevalgte. Den første prøve bliver selve valgnatten. Her holder vi linjen åben hele aftenen og natten, så alle kan få sparring og støtte, når de står midt i det ofte hektiske og undertiden lidt ufine forhandlingsrum. Når hverdagen som folkevalgt tager form, vil nye behov melde sig, og dem skal vi sammen forsøge at imødekomme bedst muligt. Hovedbestyrelsen har allerede nedsat en række arbejdsgrupper, der forbereder dette, men den lokale forankring og organisering bliver afgørende. Det bliver uden tvivl et centralt tema på dette og kommende bestyrelsesforum-møder. Vi skal også begynde at se på, hvordan vi styrker vores lokale kommunikation – gennem nyhedsbreve, hjemmesider og sociale medier. Det bliver vigtigt, at vi lokalt løfter formidlingsopgaven og gør os synlige og tydelige i det nye politiske landskab. På mødet deler vi nogle af de gode eksempler, vi allerede har set rundt omkring. For de steder, hvor vi får folkevalgte ind, skal der desuden etableres et tydeligt beslutningsrum mellem de folkevalgte og den lokale bestyrelse. Det er vigtigt både for samarbejdet og for at kunne håndtere eventuelle gnidninger, der måtte opstå. Vi får besøg af den arbejdsgruppe, der netop nu arbejder med at formulere en fælles forretningsorden for dette samarbejde. Alt i alt et omfattende og vigtigt program – midt i en travl tid. Hvis tiden tillader det, runder vi også af med at se på praktiske erfaringer fra steder, hvor man har arbejdet med sammenlægning af bestyrelser. Programmet er tilrettelagt således at den første time er fælles og anden time er åben for diverse breakout rooms. Vi kommer til at fejre den første bestyrelse, der booker deres lokale bestyrelsesmøde fra 20-21 i et breakout room. Dagsorden følger <br>Mødelink: https://us06web.zoom.us/j/82956752051?pwd=zMIsLmDvLkQsThjZYyGg11qd11VsvX.1

17.55 - 20.00
Se detaljer

7

nov.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Lokation: KP Sigurdsgade.

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Lokation: KP Sigurdsgade.

06.30 - 07.30
Sigurdsgade 26
Se detaljer

7

nov.

Åbent Kampagnekontor

Vi åbner kampagnekontoret – og du er inviteret.

Her kan du kigge forbi og stille dine spørgsmål, få sparring på din kampagne eller bare vende idéer og tanker. Vi holder det åbent, så du kan komme ind, når det passer dig bedst.

Vi bruger Zooms banke-på funktion, så du bliver lukket ind én ad gangen. Det betyder, at der kan være en lille ventetid, men til gengæld får vi tid til en god snak med hver enkelt.

Kom som du er – med store eller små spørgsmål. Vi glæder os til at se dig i kampagnekontoret

Link: Bank på her

Vi åbner **kampagnekontoret** – og du er inviteret. Her kan du kigge forbi og stille dine spørgsmål, få sparring på din kampagne eller bare vende idéer og tanker. Vi holder det åbent, så du kan komme ind, når det passer dig bedst. Vi bruger Zooms *banke-på funktion*, så du bliver lukket ind én ad gangen. Det betyder, at der kan være en lille ventetid, men til gengæld får vi tid til en god snak med hver enkelt. Kom som du er – med store eller små spørgsmål. Vi glæder os til at se dig i kampagnekontoret **Link:** [Bank på her](https://us06web.zoom.us/j/84745411016?pwd=NJ65Vfwyuvxr1xZmjScCMzW0QEwBpQ.1)

07.00 - 08.00
Se detaljer

7

nov.

Lancering af udspil om trivsel / velfærd

Kom og vær med til at lancere vores udspil om trivsel og velfærd, hvor vi har udviklet vores visioner for at skabe større trivsel blandt os der bor i Aarhus d. 7. november!

Vi går på gaden d. 18. oktober og fortæller aarhusianerne om vores ambitioner for en grønnere fremtid. Vi mødes i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C.

Hold øje med eventet for opdateringer om tid, og hvor vi går på gaden.

Tilmeld dig her på AlleOs, så vi har overblik over, hvem der kommer :)

Kom og vær med til at lancere vores udspil om trivsel og velfærd, hvor vi har udviklet vores visioner for at skabe større trivsel blandt os der bor i Aarhus d. 7. november! Vi går på gaden d. 18. oktober og fortæller aarhusianerne om vores ambitioner for en grønnere fremtid. Vi mødes i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C. Hold øje med eventet for opdateringer om tid, og hvor vi går på gaden. Tilmeld dig her på AlleOs, så vi har overblik over, hvem der kommer :)

10.00 - 14.00
Nørreport 20
Se detaljer

7

nov.

OBS NY DATO! FLYER-UDDELING MED TORSTEN GEJL

Kom og vær med, når vi møder aalborgenserne sammen med Torsten!

Kom og vær med, når vi møder aalborgenserne sammen med Torsten!

13.00 - 16.01
Nytorv 1
Se detaljer

8

nov.

Lancering af udspil om klima

Kom og vær med til at lancere vores udspil om klima, hvor vi har udviklet vores visioner for, hvordan vi kan tage medansvar for at løse nogle af udfordringerne i den accelererende klimakrise d. 8. november! Vi går på gaden og fortæller aarhusianerne om vores ambitioner for en grønnere fremtid. Vi mødes i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C.

Hold øje med eventet for opdateringer om tid, og hvor vi går på gaden.

Tilmeld dig her på AlleOs, så vi har overblik over, hvem der kommer :)

Link til event på Facebook: https://www.facebook.com/events/2056399528519054/?acontext={"event_action_history"%3A[{"extra_data"%3A""%2C"mechanism"%3A"surface"%2C"surface"%3A"create_dialog"}%2C{"extra_data"%3A""%2C"mechanism"%3A"left_rail"%2C"surface"%3A"bookmark"}%2C{"extra_data"%3A""%2C"mechanism"%3A"surface"%2C"surface"%3A"create_dialog"}]%2C"ref_notif_type"%3Anull}&onload_action=open_invite_flow&show_created_event_toast=true

Kom og vær med til at lancere vores udspil om klima, hvor vi har udviklet vores visioner for, hvordan vi kan tage medansvar for at løse nogle af udfordringerne i den accelererende klimakrise d. 8. november! Vi går på gaden og fortæller aarhusianerne om vores ambitioner for en grønnere fremtid. Vi mødes i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C. Hold øje med eventet for opdateringer om tid, og hvor vi går på gaden. Tilmeld dig her på AlleOs, så vi har overblik over, hvem der kommer :) Link til event på Facebook: https://www.facebook.com/events/2056399528519054/?acontext=%7B%22event_action_history%22%3A[%7B%22extra_data%22%3A%22%22%2C%22mechanism%22%3A%22surface%22%2C%22surface%22%3A%22create_dialog%22%7D%2C%7B%22extra_data%22%3A%22%22%2C%22mechanism%22%3A%22left_rail%22%2C%22surface%22%3A%22bookmark%22%7D%2C%7B%22extra_data%22%3A%22%22%2C%22mechanism%22%3A%22surface%22%2C%22surface%22%3A%22create_dialog%22%7D]%2C%22ref_notif_type%22%3Anull%7D&onload_action=open_invite_flow&show_created_event_toast=true

10.00 - 15.00
Nørreport 20
Se detaljer

10

nov.

FLYER-UDDELING MED JONATHAN RIES

Jonathan kommer og hjælper os med at dele flyers ud i morgentrafikken.

Vi mødes på Kennedys Plads foran banegården og fordeler os der og ved busterminalen.

Senere flytter vi os ud til AAU og UCN.

Kom og giv os et par timer af din morgen, hvis du har mulighed for det!

Jonathan kommer og hjælper os med at dele flyers ud i morgentrafikken. Vi mødes på Kennedys Plads foran banegården og fordeler os der og ved busterminalen. Senere flytter vi os ud til AAU og UCN. Kom og giv os et par timer af din morgen, hvis du har mulighed for det!

06.30 - 09.00
John F. Kennedys Plads 3
Se detaljer

10

nov.

Politisk markedsplads

Den 10 november er der politisk markedsplads i Egedal Kommune. I forbindelse med den politiske markedsplads har Alternativet fået en lille stand. Jeg har brug for, at nogle kan hjælpe med at besvare spørgsmål, og passe boden imens jeg deltager i de debatter, der er.
Så hvis I har tid og lyst til at hjælpe en ung spidskandidat med at passe bod og øge synlighed, er dette lige noget for dig. 💚💚💚
Der kan sættes stand fra klokken 14:00 af, men selve arrangementet starter klokken 16:00
Hilsen, Mikkel Skovlyst, Spidskandidat for Alternativet til kommunalvalget i Egedal Kommune💚💚💚

Den 10 november er der politisk markedsplads i Egedal Kommune. I forbindelse med den politiske markedsplads har Alternativet fået en lille stand. Jeg har brug for, at nogle kan hjælpe med at besvare spørgsmål, og passe boden imens jeg deltager i de debatter, der er. Så hvis I har tid og lyst til at hjælpe en ung spidskandidat med at passe bod og øge synlighed, er dette lige noget for dig. 💚💚💚 Der kan sættes stand fra klokken 14:00 af, men selve arrangementet starter klokken 16:00 Hilsen, Mikkel Skovlyst, Spidskandidat for Alternativet til kommunalvalget i Egedal Kommune💚💚💚

13.00 - 20.00
Dronning Dagmars Vej 200
Se detaljer

10

nov.

Mød os og Helene på Kulturtorvet i Farum

Vi deler kage og flyvers ud, hygger om børnene og tager en snak med forældrene om, hvilken børnekommune vi har brug for i Furesø.

Vi deler kage og flyvers ud, hygger om børnene og tager en snak med forældrene om, hvilken børnekommune vi har brug for i Furesø.

15.00 - 17.00
Kulturtorvet 3
Se detaljer

10

nov.

Regionskampagne-boost – hver mandag

Valgkampen er i fuld gang og vi fortsætter rækken af møder frem mod Regionsrådsvalget, nu hver tirsdag 17-18. Der er mulighed for at fortsætte i breakoutrooms, fordelt på regioner. Dagsordenen ser sådan ud:

Rundtur i regionerne. Hvordan går valgkampen. Hvad vil I gerne dele og hvad har I brug for fra koordinationsgruppen og hinanden? Hvad er tilbagemeldingen på vores politiske program og valget af de konkrete mærkesager og kommunikationen af dem. Er der noget vi skal justere?

Status på den fælles kampagne og på praktiske spørgsmål

Breakoutrooms for hver region - efter behov

Zoom-link: Deltag her

Valgkampen er i fuld gang og vi fortsætter rækken af møder frem mod Regionsrådsvalget, nu hver tirsdag 17-18. Der er mulighed for at fortsætte i breakoutrooms, fordelt på regioner. Dagsordenen ser sådan ud: Rundtur i regionerne. Hvordan går valgkampen. Hvad vil I gerne dele og hvad har I brug for fra koordinationsgruppen og hinanden? Hvad er tilbagemeldingen på vores politiske program og valget af de konkrete mærkesager og kommunikationen af dem. Er der noget vi skal justere? Status på den fælles kampagne og på praktiske spørgsmål Breakoutrooms for hver region - efter behov **Zoom-link:** [Deltag her](https://us06web.zoom.us/j/83162174090?pwd=vg9HBednNbob24DzZ5gzK4Xnb0a1T2.1)

16.00 - 17.00
Se detaljer

10

nov.

På gaden med Franciska

Mandag d. 10. november går Alternativet på gaden med partileder Franciska Rosenkilde. Find os på Store Torv i indre Aarhus.
Her kan du stille alle de spørgsmål, du måtte ligge inde med.

Mandag d. 10. november går Alternativet på gaden med partileder Franciska Rosenkilde. Find os på Store Torv i indre Aarhus. Her kan du stille alle de spørgsmål, du måtte ligge inde med.

16.00 - 17.00
Nørreport 20
Se detaljer

10

nov.

Hvordan inddrager vi borgerne bedre?

Kom til samtaleaften med Alternativet Aarhus, hvor vi, sammen med vores partileder Franciska Rosenkilde, tager temperaturen på nærdemokratiet og borgerinddragelsen. Snakken vil først og fremmest handle om byudvikling og store anlægsprojekter, men vi vil også glæde os til at høre, hvad I andre tænker.

Kom til samtaleaften med Alternativet Aarhus, hvor vi, sammen med vores partileder Franciska Rosenkilde, tager temperaturen på nærdemokratiet og borgerinddragelsen. Snakken vil først og fremmest handle om byudvikling og store anlægsprojekter, men vi vil også glæde os til at høre, hvad I andre tænker.

18.15 - 20.15
Nørreport 20
Se detaljer

11

nov.

Grøn gåtur & samtale med politisk leder Franciska Rosenkilde

Mød Franciska og de lokale kandidater til kommunalvalget i Syddjurs

Hør hvorfor Alternativet er Danmarks nye landbrugsparti og sammen med lokale kræfter tager ansvar for naturen, fødevarer og fælleskaber

Vi mødes i Permakulturhave Myrrhis hvor Karoline Nolsø Aaen vil vise os rundt i skovlandbruget og permakulturhaven.

Efterfølgende går vi en tur igennem Friland og slutter turen ved Kooperativet.
Vi skal snakke rent drikkevand, naturpleje, skolemad, grøn erhvervsudvikling og fremtidens landdistrikter.

Alle uanset politisk overbevisning er velkomne 🙂

Evt spørgsmål kan stilles til spidskandidat Mette Foged på tlf 51807550
Se mindre

Mød Franciska og de lokale kandidater til kommunalvalget i Syddjurs Hør hvorfor Alternativet er Danmarks nye landbrugsparti og sammen med lokale kræfter tager ansvar for naturen, fødevarer og fælleskaber Vi mødes i Permakulturhave Myrrhis hvor Karoline Nolsø Aaen vil vise os rundt i skovlandbruget og permakulturhaven. Efterfølgende går vi en tur igennem Friland og slutter turen ved Kooperativet. Vi skal snakke rent drikkevand, naturpleje, skolemad, grøn erhvervsudvikling og fremtidens landdistrikter. Alle uanset politisk overbevisning er velkomne 🙂 Evt spørgsmål kan stilles til spidskandidat Mette Foged på tlf 51807550 Se mindre

11.00 - 13.00
Friland 30, Feldballe
Se detaljer

11

nov.

Flyer uddeling med Mikkel & Jiesper 🌱 (Nørrebro; lokalitet er på vej)

Vi uddeler egne og fælles flyers (og andres hvis vi har

Kom forbi og deltag og tag gerne UÅ, Å og egne flyers med, samt valgplakater

Tilmeld jer gerne, så vi ved at I kommer (26 28 04 26)

Vi uddeler egne og fælles flyers (og andres hvis vi har Kom forbi og deltag og tag gerne UÅ, Å og egne flyers med, samt valgplakater Tilmeld jer gerne, så vi ved at I kommer (26 28 04 26)

14.00 - 16.00
Se detaljer

11

nov.

GADEEVENT MED FRANCISKA ROSENKILDE - FLERE OPLYSNINGER FØLGER

Vi får besøg af Franciska, hvor vi står på Nytorv og deler vegansk suppe el.lign. ud.

Der bliver selvfølgelig flyer-uddeling, og folk kan få en snak med Franciska og vores kandidater.

Flere oplysninger følger, når vi kommer tættere på dagen.

Vi får besøg af Franciska, hvor vi står på Nytorv og deler vegansk suppe el.lign. ud. Der bliver selvfølgelig flyer-uddeling, og folk kan få en snak med Franciska og vores kandidater. Flere oplysninger følger, når vi kommer tættere på dagen.

15.00 - 17.00
Nytorv 1A, 1.
Se detaljer

12

nov.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

15.00 - 16.00
Se detaljer

12

nov.

Kampagnemøde: Kommunal- og regionsrådsvalg

Kære medlemmer i Alternativet Aarhus,

Frem mod kommunal- og regionsrådsvalget i november inviterer vi til ugentlige kampagnemøder hver onsdag kl. 16.30-18.30.

Alle kan deltage – uanset hvor meget tid eller erfaring du har, er du mere end velkommen.

Kandidaterne og bestyrelsen deltager ved møderne.

Møderne bliver et sted, hvor vi planlægger aktiviteter, deler idéer og giver hinanden energi på vejen mod valget.

Møderne finder sted i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C.

Har du forslag til dagsordenen? Så send dine input senest mandag på sandbo30@gmail.com, så vi kan nå at få dem med.

Vi håber at se så mange som muligt – jo flere vi er, jo stærkere står vi sammen i valgkampagnen.

De bedste hilsner
Kampagneledelsen,

Asger Sandbo & Lissi Bagge

Kære medlemmer i Alternativet Aarhus, Frem mod kommunal- og regionsrådsvalget i november inviterer vi til ugentlige kampagnemøder hver onsdag kl. 16.30-18.30. Alle kan deltage – uanset hvor meget tid eller erfaring du har, er du mere end velkommen. Kandidaterne og bestyrelsen deltager ved møderne. Møderne bliver et sted, hvor vi planlægger aktiviteter, deler idéer og giver hinanden energi på vejen mod valget. Møderne finder sted i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C. Har du forslag til dagsordenen? Så send dine input senest mandag på sandbo30@gmail.com, så vi kan nå at få dem med. Vi håber at se så mange som muligt – jo flere vi er, jo stærkere står vi sammen i valgkampagnen. De bedste hilsner Kampagneledelsen, Asger Sandbo & Lissi Bagge

15.30 - 17.30
Nørreport 20
Se detaljer

14

nov.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Vi skifter lokation undervejs så hold øje med begivenheden på facebook eller skriv til Mona-Lisa Mortensen, hvis du gerne vil med!

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Vi skifter lokation undervejs så hold øje med begivenheden på facebook eller skriv til Mona-Lisa Mortensen, hvis du gerne vil med!

06.30 - 07.30
Nørrebros Runddel 1
Se detaljer

14

nov.

Lancering af udspil om klima

Kom og vær med til at lancere vores udspil om klima, hvor vi har udviklet vores visioner for, hvordan vi kan tage medansvar for at løse nogle af udfordringerne i den accelererende klimakrise d. 14. november!

Vi går på gaden og fortæller aarhusianerne om vores ambitioner for en grønnere fremtid. Vi mødes i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C.

Hold øje med eventet for opdateringer om tid, og hvor vi går på gaden.

Tilmeld dig her på AlleOs, så vi har overblik over, hvem der kommer :)

Kom og vær med til at lancere vores udspil om klima, hvor vi har udviklet vores visioner for, hvordan vi kan tage medansvar for at løse nogle af udfordringerne i den accelererende klimakrise d. 14. november! Vi går på gaden og fortæller aarhusianerne om vores ambitioner for en grønnere fremtid. Vi mødes i vores lokaler på Nørreport 20, 1., 8000 Aarhus C. Hold øje med eventet for opdateringer om tid, og hvor vi går på gaden. Tilmeld dig her på AlleOs, så vi har overblik over, hvem der kommer :)

10.00 - 14.00
Se detaljer

14

nov.

Gadeevent KV25 - uddeling af flyers - Frederiksberg Centret (bagsiden mod CBS)

Vil du hjælpe os med at uddele KV flyers for Alternativet Frederiksberg?
Vi mødes på ved Frederiksberg Centret (bagsiden mod CBS).

Vil du hjælpe os med at uddele KV flyers for Alternativet Frederiksberg? Vi mødes på ved Frederiksberg Centret (bagsiden mod CBS).

12.30 - 14.30
Frederiksberg Centret (bagsiden mod CBS).
Se detaljer

16

nov.

Gadeevent KV25 - uddeling af flyers - Indgangen til Frederiksberg have

Vil du hjælpe os med at uddele KV flyers for Alternativet Frederiksberg?
Vi mødes på ved indgangen til Frederiksberg have.

Vil du hjælpe os med at uddele KV flyers for Alternativet Frederiksberg? Vi mødes på ved indgangen til Frederiksberg have.

10.00 - 12.00
Frederiksberg have
Se detaljer

17

nov.

Gadeevent KV25 - uddeling af flyers - Frederiksberg Centret (bagsiden mod CBS)

Vil du hjælpe os med at uddele KV flyers for Alternativet Frederiksberg?
Vi mødes på ved Frederiksberg Centret (bagsiden mod CBS).

Vil du hjælpe os med at uddele KV flyers for Alternativet Frederiksberg? Vi mødes på ved Frederiksberg Centret (bagsiden mod CBS).

13.00 - 15.00
Frederiksberg Centret (bagsiden mod CBS)
Se detaljer

17

nov.

Regionskampagne-boost – hver mandag

Valgkampen er i fuld gang og vi fortsætter rækken af møder frem mod Regionsrådsvalget, nu hver tirsdag 17-18. Der er mulighed for at fortsætte i breakoutrooms, fordelt på regioner. Dagsordenen ser sådan ud:

Rundtur i regionerne. Hvordan går valgkampen. Hvad vil I gerne dele og hvad har I brug for fra koordinationsgruppen og hinanden? Hvad er tilbagemeldingen på vores politiske program og valget af de konkrete mærkesager og kommunikationen af dem. Er der noget vi skal justere?

Status på den fælles kampagne og på praktiske spørgsmål

Breakoutrooms for hver region - efter behov

Zoom-link: Deltag her

Valgkampen er i fuld gang og vi fortsætter rækken af møder frem mod Regionsrådsvalget, nu hver tirsdag 17-18. Der er mulighed for at fortsætte i breakoutrooms, fordelt på regioner. Dagsordenen ser sådan ud: Rundtur i regionerne. Hvordan går valgkampen. Hvad vil I gerne dele og hvad har I brug for fra koordinationsgruppen og hinanden? Hvad er tilbagemeldingen på vores politiske program og valget af de konkrete mærkesager og kommunikationen af dem. Er der noget vi skal justere? Status på den fælles kampagne og på praktiske spørgsmål Breakoutrooms for hver region - efter behov **Zoom-link:** [Deltag her](https://us06web.zoom.us/j/83162174090?pwd=vg9HBednNbob24DzZ5gzK4Xnb0a1T2.1)

16.00 - 17.00
Se detaljer

18

nov.

Kommunal- og regionsrådvalg

Så skal vi op og stemme på vores dejlige kandidater til regions- og byråd i hele landet.

Så skal vi op og stemme på vores dejlige kandidater til regions- og byråd i hele landet.

07.00 - 19.00
Se detaljer

18

nov.

Flyer uddeling med Mikkel & Jiesper 🌱 (Valgsted, Skole, Rådmandsgade)

Vi uddeler egne og fælles flyers (og andres hvis vi har

Kom forbi og deltag og tag gerne UÅ, Å og egne flyers med, samt valgplakater

Tilmeld jer gerne, så vi ved at I kommer (26 28 04 26)

Vi uddeler egne og fælles flyers (og andres hvis vi har Kom forbi og deltag og tag gerne UÅ, Å og egne flyers med, samt valgplakater Tilmeld jer gerne, så vi ved at I kommer (26 28 04 26)

14.00 - 16.00
Rådmandsgade 45
Se detaljer

18

nov.

Valgaften & Valgnat – Zoom-hygge og støtte

Kom og vær med hele aftenen og natten!

Vi åbner et hyggeligt og åbent Zoom-rum for alle medlemmer – et sted til socialt samvær, små pauser, gode snakke og fælles spænding omkring valgresultaterne.

Både teams og dem, der sidder alene, opfordres til at hoppe på Zoom.

  • Hvis I er et lokalt team, kan det være hyggeligt at samle jer og følge med sammen.
  • Hvis du sidder alene, er Zoom-rummet en måde at føle fællesskab, få hurtig støtte og dele oplevelsen med andre medlemmer.

Det er primært et socialt rum, men vi er også klar til at hjælpe hurtigt, hvis der opstår spørgsmål eller situationer, hvor du kan bruge støtte fra andre medlemmer eller sekretariatet.

Drop ind og ud, tag en kop kaffe eller te, sig hej til andre medlemmer, og vær med til at gøre valg- og valgnatten hyggelig og tryg for alle!

Link: [indsæt Zoom-link]

Kom og vær med hele aftenen og natten! Vi åbner et hyggeligt og åbent Zoom-rum for **alle medlemmer** – et sted til socialt samvær, små pauser, gode snakke og fælles spænding omkring valgresultaterne. **Både teams og dem, der sidder alene**, opfordres til at hoppe på Zoom. - Hvis I er et lokalt team, kan det være hyggeligt at samle jer og følge med sammen. - Hvis du sidder alene, er Zoom-rummet en måde at føle fællesskab, få hurtig støtte og dele oplevelsen med andre medlemmer. Det er primært et **socialt rum**, men vi er også klar til at hjælpe hurtigt, hvis der opstår spørgsmål eller situationer, hvor du kan bruge støtte fra andre medlemmer eller sekretariatet. **Drop ind og ud**, tag en kop kaffe eller te, sig hej til andre medlemmer, og vær med til at gøre valg- og valgnatten hyggelig og tryg for alle! **Link:** [indsæt Zoom-link]

17.00 - 02.00
Se detaljer

24

nov.

Check-in-møde - alle medlemmer er velkommen

Forpersonen i hovedbestyrelsen fortæller om sidste nyt og der bliver anledning til at snakke om det, der fylder hos medlemmerne.

Alle medlemmer er velkommen.

Link til mødet:
https://us06web.zoom.us/j/86990032173?pwd=j0rbsbCs2cSTu8AbgAZhcK6Pq9Lj48.1

Forpersonen i hovedbestyrelsen fortæller om sidste nyt og der bliver anledning til at snakke om det, der fylder hos medlemmerne. Alle medlemmer er velkommen. Link til mødet: https://us06web.zoom.us/j/86990032173?pwd=j0rbsbCs2cSTu8AbgAZhcK6Pq9Lj48.1

19.00 - 20.00
Se detaljer

25

nov.

Opfølgningsmøde for alle RV25- kandidater

Kære alle,

Oven på en intens valgkamp inviterer vi til et opfølgningsmøde for alle RV- kandidater. Det er en del af den samlede evaluering. Men i første omgang handler det om at tjekke ind hos hinanden og dele oplevelser fra den seneste måned, så vi alle kommer godt videre.

Tøv ikke med at tage fat i en af os fra koordinationsgruppen hvis du har nogle individuelle oplevelser du gerne vil dele eller have en snak om.

Vi glæder os til at se jer og spontant vende valgkampens mange aspekter!

Link til mødet: meet.google.com/ahu-ehuo-nti

Grønne hilsner🍀 fra RV25 - koordinationsgruppen

Rasmus Rydahl, Kristian Johnsen, Jesper Callesen

Kære alle, Oven på en intens valgkamp inviterer vi til et opfølgningsmøde for alle RV- kandidater. Det er en del af den samlede evaluering. Men i første omgang handler det om at tjekke ind hos hinanden og dele oplevelser fra den seneste måned, så vi alle kommer godt videre. Tøv ikke med at tage fat i en af os fra koordinationsgruppen hvis du har nogle individuelle oplevelser du gerne vil dele eller have en snak om. Vi glæder os til at se jer og spontant vende valgkampens mange aspekter! Link til mødet: meet.google.com/ahu-ehuo-nti Grønne hilsner🍀 fra RV25 - koordinationsgruppen Rasmus Rydahl, Kristian Johnsen, Jesper Callesen

16.00 - 18.00
Se detaljer

7

dec.

SøndagsbrÅnch i Alternativet København

Den første søndag hver måned mødes vi i Alternativet København til brunch og hygge i Liflandsgade. Her kan vi mødes om stort og småt og opdatere hinanden på kommende arrangementer.

Vi ses!

Den første søndag hver måned mødes vi i Alternativet København til brunch og hygge i Liflandsgade. Her kan vi mødes om stort og småt og opdatere hinanden på kommende arrangementer. Vi ses!

10.00 - 13.00
Liflandsgade 2
Se detaljer