Alternativet

Arrangementer

Find og deltag i lokale og nationale arrangementer

8

okt.

Åbent Kampagnekontor

Vi åbner det digitale kampagnekontor – og du er inviteret.

Her kan du kigge forbi og stille dine spørgsmål, få sparring på din kampagne eller bare vende idéer og tanker. Vi holder det åbent, så du kan komme ind, når det passer dig bedst.

Vi bruger Zooms banke-på funktion, så du bliver lukket ind én ad gangen. Det betyder, at der kan være en lille ventetid, men til gengæld får vi tid til en god snak med hver enkelt.

Kom som du er – med store eller små spørgsmål. Vi glæder os til at se dig i kampagnekontoret

Link: Deltag her

Vi åbner det **digitale kampagnekontor** – og du er inviteret. Her kan du kigge forbi og stille dine spørgsmål, få sparring på din kampagne eller bare vende idéer og tanker. Vi holder det åbent, så du kan komme ind, når det passer dig bedst. Vi bruger Zooms *banke-på funktion*, så du bliver lukket ind én ad gangen. Det betyder, at der kan være en lille ventetid, men til gengæld får vi tid til en god snak med hver enkelt. Kom som du er – med store eller små spørgsmål. Vi glæder os til at se dig i kampagnekontoret **Link:** [Deltag her](https://us06web.zoom.us/j/84745411016?pwd=NJ65Vfwyuvxr1xZmjScCMzW0QEwBpQ.1)

06.00 - 07.00
Se detaljer

8

okt.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

14.00 - 15.00
Se detaljer

8

okt.

Intromøde og fællesspisning hos ÅU København!

Kom med når ÅUK holder intromøde med fællesspisning og
hør mere om fælleskabet, vores politik og hvordan du kan være (mere) med!

  • Både for nye og eksisterende medlemmer
Kom med når ÅUK holder intromøde med fællesspisning og hør mere om fælleskabet, vores politik og hvordan du kan være (mere) med! - Både for nye og eksisterende medlemmer

16.30 - 18.30
Liflandsgade 2
Se detaljer

9

okt.

Invitation: Kom tæt på DR's kommunalvalg 2025 - Århus

DR inviterer til et DR Deler-arrangement, hvor vi åbner dørene til vores dækning af kommunal- og regionsvalget frem mod den store valgdag den 18. november.

Hvordan dækker DR 102 forskellige valg - og hvorfor er det vigtigt?

Det er en af DR's fornemste opgaver at klæde danskerne på til at engagere sig i den offentlige debat og den demokratiske proces.
Derfor er dækningen af kommunal- og regionsvalget en kerneopgave for DR, som skal gøres mest relevant for flest. Kom og hør hvordan DR løfter den opgave, når 98 kommunalvalg og fire regionsvalg, skal gøres nærværende, lokale og relevant for alle danskere - uanset hvor i landet de bor, og om de er unge eller ældre. Vi præsenterer vores tilgang, formater og særlige initiativer, der skal sikre, at DR's dækning er tæt på virkeligheden.
Vi gør det hele to gange. Du kan enten tilmelde dig DR Deler i København den 6. oktober eller i Århus den 9. oktober.
Du kan tilmelde dig et af arrangementerne her.

Du kan møde:

Mads Damm Vesterby, ledende indlands- og distriktschef i DR Nyheder
Ditte Jensen, Chef for DR Ung
Camilla Rozenfeld, distriktschef DR Trekanten En af DR's særlige KV-korrespondenter

Vi glæder os til at se jer!

DR inviterer til et DR Deler-arrangement, hvor vi åbner dørene til vores dækning af kommunal- og regionsvalget frem mod den store valgdag den 18. november. **Hvordan dækker DR 102 forskellige valg - og hvorfor er det vigtigt?** Det er en af DR's fornemste opgaver at klæde danskerne på til at engagere sig i den offentlige debat og den demokratiske proces. Derfor er dækningen af kommunal- og regionsvalget en kerneopgave for DR, som skal gøres mest relevant for flest. Kom og hør hvordan DR løfter den opgave, når 98 kommunalvalg og fire regionsvalg, skal gøres nærværende, lokale og relevant for alle danskere - uanset hvor i landet de bor, og om de er unge eller ældre. Vi præsenterer vores tilgang, formater og særlige initiativer, der skal sikre, at DR's dækning er tæt på virkeligheden. Vi gør det hele to gange. Du kan enten tilmelde dig DR Deler i København den 6. oktober eller i Århus den 9. oktober. [Du kan tilmelde dig et af arrangementerne her](https://www.conferencemanager.dk/drdelerkv25/signup.html). Du kan møde: Mads Damm Vesterby, ledende indlands- og distriktschef i DR Nyheder Ditte Jensen, Chef for DR Ung Camilla Rozenfeld, distriktschef DR Trekanten En af DR's særlige KV-korrespondenter Vi glæder os til at se jer!

13.00 - 14.00
DR Århus, Olof Palmes Allé 10
Se detaljer

9

okt.

Invitation: Red Barnet - KV25: Ta' børnenes parti (webinar)

Du kan stadig nå med til vores KV25-webinar: Ta' børnenes parti
På torsdag den 9. oktober kl. 17.00-18.00 inviterer Red Barnet kommunalpolitikere, kandidater og embedsfolk til et webinar om to centrale temaer ved Kommunalvalget 2025: Børns digitale liv og bekæmpelse af børnefattigdom. To temaer, hvor I som kommune kan gøre en markant forskel for børns trivsel, tryghed og muligheder.

Du tilmelder dig webinaret her: https://redbarnet.app3.geckobooking.dk/site/index.php?1=1&icCode=f1ff5ca04a1daa92e3be55f7bc53957fb7437&eUID=277FCB9D-3E36-4C82-9FF1-5E91EC869EB9-47512&dTpl=1

Tema 1: Børns digitale liv
Webinarets første del sætter fokus på børns digitale liv. Alle børn har ret til beskyttelse mod digitale overgreb og krænkelser, men hvordan kan I som kommune sikre, at alle børn og unge får lige adgang til hjælp og støtte, hvis de har oplevet noget ubehageligt online? Gennem vores indsats Digital Førstehjælp, udviklet i samarbejde med TrygFonden, giver vi konkrete råd til, hvordan I kan komme i gang med arbejdet og få opdateret jeres beredskabsplan til en digital virkelighed.
Derudover deler vi vigtig viden om børns digitale liv, hvad kommuner kan gøre lokalt for at skabe tryghed online, og hvorfor digital dannelse bør have en central plads i arbejdet med børn og unge.

Tema 2: Børnefattigdom
På webinarets anden del præsenterer eksperter fra Red Barnet 10 nye anbefalinger til, hvordan kommunerne kan forebygge og afhjælpe børnefattigdom. Og det er der god grund til: I hver eneste skoleklasse i Danmark sidder der i gennemsnit ét barn, der vokser op i fattigdom. Det har alvorlige konsekvenser for børn og unges sundhed, udvikling og trivsel – både her og nu og senere i livet. En opvækst i fattigdom øger risikoen for ikke at få en uddannelse, stå uden for arbejdsmarkedet og selv havne i fattigdom som voksen.
Derfor er det afgørende, at kommunerne handler. Det handler blandt andet om at skabe muligheder for aktiv deltagelse i trygge fællesskaber for børn og unge i udsatte positioner, der ofte føler sig udenfor, anderledes eller ensomme.

Læs mere om de to temaer på denne side: https://redbarnet.dk/forside/kv25-ta-boernenes-parti/

Du kan stadig nå med til vores KV25-webinar: Ta' børnenes parti På torsdag den 9. oktober kl. 17.00-18.00 inviterer Red Barnet kommunalpolitikere, kandidater og embedsfolk til et webinar om to centrale temaer ved Kommunalvalget 2025: Børns digitale liv og bekæmpelse af børnefattigdom. To temaer, hvor I som kommune kan gøre en markant forskel for børns trivsel, tryghed og muligheder. Du tilmelder dig webinaret her: https://redbarnet.app3.geckobooking.dk/site/index.php?1=1&icCode=f1ff5ca04a1daa92e3be55f7bc53957fb7437&eUID=277FCB9D-3E36-4C82-9FF1-5E91EC869EB9-47512&dTpl=1 Tema 1: Børns digitale liv Webinarets første del sætter fokus på børns digitale liv. Alle børn har ret til beskyttelse mod digitale overgreb og krænkelser, men hvordan kan I som kommune sikre, at alle børn og unge får lige adgang til hjælp og støtte, hvis de har oplevet noget ubehageligt online? Gennem vores indsats Digital Førstehjælp, udviklet i samarbejde med TrygFonden, giver vi konkrete råd til, hvordan I kan komme i gang med arbejdet og få opdateret jeres beredskabsplan til en digital virkelighed. Derudover deler vi vigtig viden om børns digitale liv, hvad kommuner kan gøre lokalt for at skabe tryghed online, og hvorfor digital dannelse bør have en central plads i arbejdet med børn og unge. Tema 2: Børnefattigdom På webinarets anden del præsenterer eksperter fra Red Barnet 10 nye anbefalinger til, hvordan kommunerne kan forebygge og afhjælpe børnefattigdom. Og det er der god grund til: I hver eneste skoleklasse i Danmark sidder der i gennemsnit ét barn, der vokser op i fattigdom. Det har alvorlige konsekvenser for børn og unges sundhed, udvikling og trivsel – både her og nu og senere i livet. En opvækst i fattigdom øger risikoen for ikke at få en uddannelse, stå uden for arbejdsmarkedet og selv havne i fattigdom som voksen. Derfor er det afgørende, at kommunerne handler. Det handler blandt andet om at skabe muligheder for aktiv deltagelse i trygge fællesskaber for børn og unge i udsatte positioner, der ofte føler sig udenfor, anderledes eller ensomme. Læs mere om de to temaer på denne side: https://redbarnet.dk/forside/kv25-ta-boernenes-parti/

15.00 - 16.00
Se detaljer

9

okt.

Tjek ind-møde KV/RV25

De seneste deadlines har vi nu lagt bag os og vi kan nu for alvor fokusere kræfterne på at være i aktiv valgkamp.

Dagens hovedtema: Debatter

Stillerlister er forhåbentligt helt på plads hos alle nu og formentlig også valgforbund, vi skal bare være opmærksomme på deadlines og regler!
Debatterne, hvis de ikke allerede gør det, så kommer de til at skylle ind over os nu. Vi får besøg af Nikoline Erbs Hillers-Bendtsen der tager en runde omkring det at være i panelet til et debatmøde.

Mødelink: https://us06web.zoom.us/j/89218710701?pwd=De4ba064NVaZP0QzVdcsxxfVmakkba.1

De seneste deadlines har vi nu lagt bag os og vi kan nu for alvor fokusere kræfterne på at være i aktiv valgkamp. #### Dagens hovedtema: Debatter Stillerlister er forhåbentligt helt på plads hos alle nu og formentlig også valgforbund, vi skal bare være opmærksomme på deadlines og regler! Debatterne, hvis de ikke allerede gør det, så kommer de til at skylle ind over os nu. Vi får besøg af [Nikoline Erbs Hillers-Bendtsen](https://alleos.alternativet.dk/user/14710) der tager en runde omkring det at være i panelet til et debatmøde. Mødelink: https://us06web.zoom.us/j/89218710701?pwd=De4ba064NVaZP0QzVdcsxxfVmakkba.1

17.00 - 18.00
Se detaljer

10

okt.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Lokation opdateres løbende

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Lokation opdateres løbende

05.30 - 06.30
Nørrebros Runddel 1
Se detaljer

10

okt.

Intromøde, fællesspisning og opvarmning til Kulturnatten med ÅUN!

Kom med når ÅUN holder intromøde med fællesspisning for både nye og eksisterende medlemmer. Her vil vi give en introduktion til vores politik og fællesskabet, spise aftensmad og opfordre til at tage til Kulturnatten.

Kom med når ÅUN holder intromøde med fællesspisning for både nye og eksisterende medlemmer. Her vil vi give en introduktion til vores politik og fællesskabet, spise aftensmad og opfordre til at tage til Kulturnatten.

15.30 - 17.00
Rådhustorvet 2
Se detaljer

10

okt.

Kulturnat // Københavns Rådhus

Kom og mød Alternativet til Kulturnatten på Københavns Rådhus🌟

Her vil du kunne møde Alternativets borgerrepræsentationsmedlemmer og kandidater og dele dine ideer og drømme for det København du har lyst til at leve i – i dag og i fremtiden.

Gratis entre fra kl. 18.00.

Kom og mød Alternativet til Kulturnatten på Københavns Rådhus🌟 Her vil du kunne møde Alternativets borgerrepræsentationsmedlemmer og kandidater og dele dine ideer og drømme for det København du har lyst til at leve i – i dag og i fremtiden. Gratis entre fra kl. 18.00.

16.00 - 21.00
Københavns Rådhus
Se detaljer

13

okt.

Regionskampagne-boost – hver mandag

Valgkampen er i fuld gang og vi fortsætter rækken af møder frem mod Regionsrådsvalget, nu hver tirsdag 17-18. Der er mulighed for at fortsætte i breakoutrooms, fordelt på regioner. Dagsordenen ser sådan ud:

Rundtur i regionerne. Hvordan går valgkampen. Hvad vil I gerne dele og hvad har I brug for fra koordinationsgruppen og hinanden? Hvad er tilbagemeldingen på vores politiske program og valget af de konkrete mærkesager og kommunikationen af dem. Er der noget vi skal justere?

Status på den fælles kampagne og på praktiske spørgsmål

Breakoutrooms for hver region - efter behov

Zoom-link: Deltag her

Valgkampen er i fuld gang og vi fortsætter rækken af møder frem mod Regionsrådsvalget, nu hver tirsdag 17-18. Der er mulighed for at fortsætte i breakoutrooms, fordelt på regioner. Dagsordenen ser sådan ud: Rundtur i regionerne. Hvordan går valgkampen. Hvad vil I gerne dele og hvad har I brug for fra koordinationsgruppen og hinanden? Hvad er tilbagemeldingen på vores politiske program og valget af de konkrete mærkesager og kommunikationen af dem. Er der noget vi skal justere? Status på den fælles kampagne og på praktiske spørgsmål Breakoutrooms for hver region - efter behov **Zoom-link:** [Deltag her](https://us06web.zoom.us/j/83162174090?pwd=vg9HBednNbob24DzZ5gzK4Xnb0a1T2.1)

15.00 - 16.00
Se detaljer

15

okt.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

14.00 - 15.00
Se detaljer

17

okt.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Lokation opdateres løbende

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Lokation opdateres løbende

05.30 - 06.30
Nørrebros Runddel 1
Se detaljer

22

okt.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

14.00 - 15.00
Se detaljer

23

okt.

Vi sætter spurten ind på Fyn

Vi mødes i Den grønne Butik, hygger sammen og fordeler plakater blandt en masse medlemmer, så vi kan gøre Fyn grønt om lørdagen, hvor vi må hænge plakater op.

Opdateres ...

Vi mødes i Den grønne Butik, hygger sammen og fordeler plakater blandt en masse medlemmer, så vi kan gøre Fyn grønt om lørdagen, hvor vi må hænge plakater op. Opdateres ...

15.00 - 18.00
Skt. Knuds Kirkestræde 9, st. th
Se detaljer

23

okt.

Intromøde med efterfølgende fællesspisning i ÅU Roskilde!

Kom med til intromøde med efterfølgende fællesspisning i ÅUR d. 23. oktober kl. 18. Her kan du høre mere om fællesskabet, politikken, vigtige events og datoer, og hvordan du kan være med!

Kom med til intromøde med efterfølgende fællesspisning i ÅUR d. 23. oktober kl. 18. Her kan du høre mere om fællesskabet, politikken, vigtige events og datoer, og hvordan du kan være med!

16.00 - 18.00
Stændertorvet 1
Se detaljer

24

okt.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Lokation opdateres løbende

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Lokation opdateres løbende

05.30 - 06.30
Nørrebros Runddel 1
Se detaljer

25

okt.

Vi hænger plakater op :-D

Så er der godt fire uger til KV/RV25, og vi må hænge plakater op - juhu!

Sørg for at fordele plakater i god tid, så alle medlemmer kan komme ud i deres lokalområde og male Danmark (socialt og) grønt. #SeksPlakaterHver

Vi ved godt, at valgplakater er en gammeldags og mærkelig måde at føre valgkamp på, men når vi genbruger plakaterne valg efter valg, hjælper det lidt på miljøbelastningen. Og hvis man arbejder sammen med andre partier (måske især der, hvor der er lidt længere mellem husene), reducerer vi også belastningen fra kørsel.

Læs mere om reglerne for plakater her: https://www.valg.im.dk/partier-og-kandidater/valgplakater/

Så er der godt fire uger til KV/RV25, og vi må hænge plakater op - juhu! Sørg for at fordele plakater i god tid, så alle medlemmer kan komme ud i deres lokalområde og male Danmark (socialt og) grønt. #SeksPlakaterHver Vi ved godt, at valgplakater er en gammeldags og mærkelig måde at føre valgkamp på, men når vi genbruger plakaterne valg efter valg, hjælper det lidt på miljøbelastningen. Og hvis man arbejder sammen med andre partier (måske især der, hvor der er lidt længere mellem husene), reducerer vi også belastningen fra kørsel. Læs mere om reglerne for plakater her: https://www.valg.im.dk/partier-og-kandidater/valgplakater/

10.00 - 16.00
Se detaljer

27

okt.

Check-in-møde + alle medlemmer er velkommen

Forpersonen i hovedbestyrelsen fortæller om sidste nyt og der bliver anledning til at snakke om det, der fylder hos medlemmerne.

Alle medlemmer er velkommen.

Link til mødet:
https://us06web.zoom.us/j/86990032173?pwd=j0rbsbCs2cSTu8AbgAZhcK6Pq9Lj48.1

Forpersonen i hovedbestyrelsen fortæller om sidste nyt og der bliver anledning til at snakke om det, der fylder hos medlemmerne. Alle medlemmer er velkommen. Link til mødet: https://us06web.zoom.us/j/86990032173?pwd=j0rbsbCs2cSTu8AbgAZhcK6Pq9Lj48.1

19.00 - 20.00
Se detaljer

29

okt.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

15.00 - 16.00
Se detaljer

31

okt.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30.

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30.

06.30 - 07.30
Nørrebros Runddel 1
Se detaljer

2

nov.

SøndagsbrÅnch i Alternativet København

Den første søndag hver måned mødes vi i Alternativet København til brunch og hygge i Liflandsgade. Her kan vi mødes om stort og småt og opdatere hinanden på kommende arrangementer.

Vi ses!

Den første søndag hver måned mødes vi i Alternativet København til brunch og hygge i Liflandsgade. Her kan vi mødes om stort og småt og opdatere hinanden på kommende arrangementer. Vi ses!

10.00 - 13.00
Liflandsgade 2
Se detaljer

5

nov.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

15.00 - 16.00
Se detaljer

5

nov.

Bestyrelsesforum

Valgkampen er på sit højeste. Der er liv, energi og aktiviteter overalt, og vores kandidater kæmper – vi kæmper. Snart står vi på den anden side af valget, og for mange vil både valgnatten og tiden efter være ny og overvældende.

Som det første skal vi sammen være klar til at gribe vores kandidater. De kommer ud af en intens periode, fyldt med følelser og forventninger. Her er vores vigtigste opgave at give plads, stille åbne spørgsmål, lytte og møde dem med imødekommenhed og ro. Når de er klar, kan vi begynde at pege på de nye muligheder, der åbner sig – indtræden i baggrundsgrupper, organisatorisk engagement og måske endda opstilling til det kommende folketingsvalg. Det nationale opstillingsmøde forventes afholdt den 17. december.

For dem, der bliver valgt ind, begynder et helt nyt kapitel som folkevalgte. Den første prøve bliver selve valgnatten. Her holder vi linjen åben hele aftenen og natten, så alle kan få sparring og støtte, når de står midt i det ofte hektiske og undertiden lidt ufine forhandlingsrum. Når hverdagen som folkevalgt tager form, vil nye behov melde sig, og dem skal vi sammen forsøge at imødekomme bedst muligt. Hovedbestyrelsen har allerede nedsat en række arbejdsgrupper, der forbereder dette, men den lokale forankring og organisering bliver afgørende. Det bliver uden tvivl et centralt tema på dette og kommende bestyrelsesforum-møder.

Vi skal også begynde at se på, hvordan vi styrker vores lokale kommunikation – gennem nyhedsbreve, hjemmesider og sociale medier. Det bliver vigtigt, at vi lokalt løfter formidlingsopgaven og gør os synlige og tydelige i det nye politiske landskab. På mødet deler vi nogle af de gode eksempler, vi allerede har set rundt omkring.

For de steder, hvor vi får folkevalgte ind, skal der desuden etableres et tydeligt beslutningsrum mellem de folkevalgte og den lokale bestyrelse. Det er vigtigt både for samarbejdet og for at kunne håndtere eventuelle gnidninger, der måtte opstå. Vi får besøg af den arbejdsgruppe, der netop nu arbejder med at formulere en fælles forretningsorden for dette samarbejde.

Alt i alt et omfattende og vigtigt program – midt i en travl tid. Hvis tiden tillader det, runder vi også af med at se på praktiske erfaringer fra steder, hvor man har arbejdet med sammenlægning af bestyrelser.

Programmet er tilrettelagt således at den første time er fælles og anden time er åben for diverse breakout rooms. Vi kommer til at fejre den første bestyrelse, der booker deres lokale bestyrelsesmøde fra 20-21 i et breakout room.

Dagsorden følger

<br>Mødelink: https://us06web.zoom.us/j/82956752051?pwd=zMIsLmDvLkQsThjZYyGg11qd11VsvX.1

Valgkampen er på sit højeste. Der er liv, energi og aktiviteter overalt, og vores kandidater kæmper – vi kæmper. Snart står vi på den anden side af valget, og for mange vil både valgnatten og tiden efter være ny og overvældende. Som det første skal vi sammen være klar til at gribe vores kandidater. De kommer ud af en intens periode, fyldt med følelser og forventninger. Her er vores vigtigste opgave at give plads, stille åbne spørgsmål, lytte og møde dem med imødekommenhed og ro. Når de er klar, kan vi begynde at pege på de nye muligheder, der åbner sig – indtræden i baggrundsgrupper, organisatorisk engagement og måske endda opstilling til det kommende folketingsvalg. Det nationale opstillingsmøde forventes afholdt den 17. december. For dem, der bliver valgt ind, begynder et helt nyt kapitel som folkevalgte. Den første prøve bliver selve valgnatten. Her holder vi linjen åben hele aftenen og natten, så alle kan få sparring og støtte, når de står midt i det ofte hektiske og undertiden lidt ufine forhandlingsrum. Når hverdagen som folkevalgt tager form, vil nye behov melde sig, og dem skal vi sammen forsøge at imødekomme bedst muligt. Hovedbestyrelsen har allerede nedsat en række arbejdsgrupper, der forbereder dette, men den lokale forankring og organisering bliver afgørende. Det bliver uden tvivl et centralt tema på dette og kommende bestyrelsesforum-møder. Vi skal også begynde at se på, hvordan vi styrker vores lokale kommunikation – gennem nyhedsbreve, hjemmesider og sociale medier. Det bliver vigtigt, at vi lokalt løfter formidlingsopgaven og gør os synlige og tydelige i det nye politiske landskab. På mødet deler vi nogle af de gode eksempler, vi allerede har set rundt omkring. For de steder, hvor vi får folkevalgte ind, skal der desuden etableres et tydeligt beslutningsrum mellem de folkevalgte og den lokale bestyrelse. Det er vigtigt både for samarbejdet og for at kunne håndtere eventuelle gnidninger, der måtte opstå. Vi får besøg af den arbejdsgruppe, der netop nu arbejder med at formulere en fælles forretningsorden for dette samarbejde. Alt i alt et omfattende og vigtigt program – midt i en travl tid. Hvis tiden tillader det, runder vi også af med at se på praktiske erfaringer fra steder, hvor man har arbejdet med sammenlægning af bestyrelser. Programmet er tilrettelagt således at den første time er fælles og anden time er åben for diverse breakout rooms. Vi kommer til at fejre den første bestyrelse, der booker deres lokale bestyrelsesmøde fra 20-21 i et breakout room. Dagsorden følger <br>Mødelink: https://us06web.zoom.us/j/82956752051?pwd=zMIsLmDvLkQsThjZYyGg11qd11VsvX.1

17.55 - 20.00
Se detaljer

7

nov.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30.

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30.

06.30 - 07.30
Nørrebros Runddel 1
Se detaljer

10

nov.

Politisk markedsplads

Den 10 november er der politisk markedsplads i Egedal Kommune. I forbindelse med den politiske markedsplads har Alternativet fået en lille stand. Jeg har brug for, at nogle kan hjælpe med at besvare spørgsmål, og passe boden imens jeg deltager i de debatter, der er.
Så hvis I har tid og lyst til at hjælpe en ung spidskandidat med at passe bod og øge synlighed, er dette lige noget for dig. 💚💚💚
Der kan sættes stand fra klokken 14:00 af, men selve arrangementet starter klokken 16:00
Hilsen, Mikkel Skovlyst, Spidskandidat for Alternativet til kommunalvalget i Egedal Kommune💚💚💚

Den 10 november er der politisk markedsplads i Egedal Kommune. I forbindelse med den politiske markedsplads har Alternativet fået en lille stand. Jeg har brug for, at nogle kan hjælpe med at besvare spørgsmål, og passe boden imens jeg deltager i de debatter, der er. Så hvis I har tid og lyst til at hjælpe en ung spidskandidat med at passe bod og øge synlighed, er dette lige noget for dig. 💚💚💚 Der kan sættes stand fra klokken 14:00 af, men selve arrangementet starter klokken 16:00 Hilsen, Mikkel Skovlyst, Spidskandidat for Alternativet til kommunalvalget i Egedal Kommune💚💚💚

13.00 - 20.00
Dronning Dagmars Vej 200
Se detaljer

12

nov.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

Vi deler flyers ud hver onsdag eftermiddag kl 16. Lokation opdateres løbende.

15.00 - 16.00
Se detaljer

14

nov.

Flyersuddeling Alternativet København x Karoline Lindgaard

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Vi skifter lokation undervejs så hold øje med begivenheden på facebook eller skriv til Mona-Lisa Mortensen, hvis du gerne vil med!

Vi deler flyers ud hver fredag morgen kl 7:30. Vi skifter lokation undervejs så hold øje med begivenheden på facebook eller skriv til Mona-Lisa Mortensen, hvis du gerne vil med!

06.30 - 07.30
Nørrebros Runddel 1
Se detaljer

18

nov.

Kommunal- og regionsrådvalg

Så skal vi op og stemme på vores dejlige kandidater til regions- og byråd i hele landet.

Så skal vi op og stemme på vores dejlige kandidater til regions- og byråd i hele landet.

07.00 - 19.00
Se detaljer

24

nov.

Check-in-møde - alle medlemmer er velkommen

Forpersonen i hovedbestyrelsen fortæller om sidste nyt og der bliver anledning til at snakke om det, der fylder hos medlemmerne.

Alle medlemmer er velkommen.

Link til mødet:
https://us06web.zoom.us/j/86990032173?pwd=j0rbsbCs2cSTu8AbgAZhcK6Pq9Lj48.1

Forpersonen i hovedbestyrelsen fortæller om sidste nyt og der bliver anledning til at snakke om det, der fylder hos medlemmerne. Alle medlemmer er velkommen. Link til mødet: https://us06web.zoom.us/j/86990032173?pwd=j0rbsbCs2cSTu8AbgAZhcK6Pq9Lj48.1

19.00 - 20.00
Se detaljer

25

nov.

Opfølgningsmøde for alle RV25- kandidater

Kære alle,

Oven på en intens valgkamp inviterer vi til et opfølgningsmøde for alle RV- kandidater. Det er en del af den samlede evaluering. Men i første omgang handler det om at tjekke ind hos hinanden og dele oplevelser fra den seneste måned, så vi alle kommer godt videre.

Tøv ikke med at tage fat i en af os fra koordinationsgruppen hvis du har nogle individuelle oplevelser du gerne vil dele eller have en snak om.

Vi glæder os til at se jer og spontant vende valgkampens mange aspekter!

Link til mødet: meet.google.com/ahu-ehuo-nti

Grønne hilsner🍀 fra RV25 - koordinationsgruppen

Rasmus Rydahl, Kristian Johnsen, Jesper Callesen

Kære alle, Oven på en intens valgkamp inviterer vi til et opfølgningsmøde for alle RV- kandidater. Det er en del af den samlede evaluering. Men i første omgang handler det om at tjekke ind hos hinanden og dele oplevelser fra den seneste måned, så vi alle kommer godt videre. Tøv ikke med at tage fat i en af os fra koordinationsgruppen hvis du har nogle individuelle oplevelser du gerne vil dele eller have en snak om. Vi glæder os til at se jer og spontant vende valgkampens mange aspekter! Link til mødet: meet.google.com/ahu-ehuo-nti Grønne hilsner🍀 fra RV25 - koordinationsgruppen Rasmus Rydahl, Kristian Johnsen, Jesper Callesen

16.00 - 18.00
Se detaljer

7

dec.

SøndagsbrÅnch i Alternativet København

Den første søndag hver måned mødes vi i Alternativet København til brunch og hygge i Liflandsgade. Her kan vi mødes om stort og småt og opdatere hinanden på kommende arrangementer.

Vi ses!

Den første søndag hver måned mødes vi i Alternativet København til brunch og hygge i Liflandsgade. Her kan vi mødes om stort og småt og opdatere hinanden på kommende arrangementer. Vi ses!

10.00 - 13.00
Liflandsgade 2
Se detaljer